Filmturisme-satsing i Nord!

Snart er storfilmen "Kampen om Narvik" premiereklar, og lanseres med et markedsbudsjett på flere millioner. I Narvik jobber reiselivsaktørene med å ta ut effektene, og Nordnorsk Filmkommisjon ser mange muligheter framover.

Film

På konferansen fikk vi innsikt i hvordan Nordisk Film jobber med lanseringen, og vi fikk se trailere fra filmen.

Prosjektleder Michelle B. Opshaug presenterte hvordan de har jobbet med å "konvertere" oppmerksomheten til opplevelsestilbud, pakker og besøk for Narvikregionen.

Sammen med Nordnorsk Filmkommisjon har InnOpp, Narvikmiljøet, Nordnorsk Reiseliv og Arctic 365 engasjert Nordlandsforskning til å belyse mulighetene for økt filmturisme. Målet er å lage en strategi for dette sammen. På konferansen deltok filmkommisjonær Hilde Korsæth, forsker Karin Marie Antonsen og prosjektleder Michelle B. Opshaug i en "på scenen-samtale" om hva filmturisme kan gi av verdiskaping i reiselivsnæringen.

Her kan du se filmen som ble vist før samtalen.

Se også teaseren på "Kampen om Narvik" her.

Michelle B. Opshaug
Portrett av Michelle B. Opshaug
Hilde Korsæth
Portrett av Hilde Korsæth
Karin Marie Antonsen
Portrett av Karin Marie Antonsen
Nordisk Film
Filminspilling "Kampen om Narvik"
Bilde fra filminspilling "Kampen om Narvik", mennesker som løper på toglinje.
Nordisk Film
Filminspilling "Kampen om Narvik"
Bilde fra filminspilling "Kampen om Narvik", opptak ved sjøen.
Storyline NOR
Test av opplevelser i Narvik sommeren 2021
Barn som sitter å lytter til guide på Narvik Krigsmuseum.
Storyline NOR
Test av opplevelser i Narvik sommeren 2021
Voksen som lytter til guide ute i skogen.