Filmturisme-satsing i Nord!
Snart er storfilmen "Kampen om Narvik" premiereklar, og lanseres med et markedsbudsjett på flere millioner. I Narvik jobber reiselivsaktørene med å ta ut effektene, og Nordnorsk Filmkommisjon ser mange muligheter framover.
På konferansen fikk vi innsikt i hvordan Nordisk Film jobber med lanseringen, og vi fikk se trailere fra filmen.
Prosjektleder Michelle B. Opshaug presenterte hvordan de har jobbet med å "konvertere" oppmerksomheten til opplevelsestilbud, pakker og besøk for Narvikregionen.
Sammen med Nordnorsk Filmkommisjon har InnOpp, Narvikmiljøet, Nordnorsk Reiseliv og Arctic 365 engasjert Nordlandsforskning til å belyse mulighetene for økt filmturisme. Målet er å lage en strategi for dette sammen. På konferansen deltok filmkommisjonær Hilde Korsæth, forsker Karin Marie Antonsen og prosjektleder Michelle B. Opshaug i en "på scenen-samtale" om hva filmturisme kan gi av verdiskaping i reiselivsnæringen.
Her kan du se filmen som ble vist før samtalen.
Se også teaseren på "Kampen om Narvik" her.