L

 

Kontaktinfo

Innovative Opplevelser
v/ Marie Bergsli

Telefon
90 82 77 88

Epost
marie@mimir.no

 

w

FORMIDLING SOM KRYSSER GRENSER

Kan nye perspektiver på museer, kulturattraksjoner og opplevelsesbedrifter vekke interesse hos målgrupper og gi andre opplevelser av innholdet?

Fagseminar
17.09.201914:23 Janne Auby

Hvordan tenker vi oss innovative formidlingsformer, som krysser grenser og tar i bruk kunstfaglig kompetanse, digitale verktøy, nye kombinasjoner og nye arenaer? Vil nye aktører komme på banen, og tradisjonelle skillelinjer mellom «børs og katedral» utfordres?

I selve konferansen vil vi få se Markens Grøde Live og på fagseminaret vil Solveig Hirsch snakke om deres visjon om «Litteraturformidling uten ord» i den nye hovedutstillingen på Hamsunsenteret. Er det en nøkkel for å nå nye målgrupper?
 
Vi har snakket med markedsdirektør Tord Karstein Rønning Krogtoft fra Nasjonalmuseet om hvordan han ser på formidling som krysser grenser. Tord kommer fra musikkbransjen, ledet Øyafestivalen i fem år og har nå markedsansvaret for det nye Nasjonalmuseet som åpner neste år. Dette intervjuet er filmet og det vil dere få se på fagseminaret.
 
Til fagseminaret kommer også Monica Jacobsen Lunderøy for snakke om erfaringer med digital museumsformidling til barn gjennom det prisvinnende konseptet med figurene Bædi og Børdi.
 
Et mer detaljert program med flere innledere er under utarbeiding!

Sted: Thon Hotel Lofoten
Tid: 29. oktober 2019, kl. 09.00-12.00
Pris: kr. 350,- (inkl. mva)

Solveig Hirsch
Portrett av Solveig Hirsch
Monica Jacobsen Lunderøy 
Portrett av Monica Jacobsen Lunderøy
Tord Karstein Rønning Krogtoft
Portrett av Tord Karstein Rønning Krogtoft