Framtidens kultur og museumsattraksjoner
Mange steder er turister allerede en stor del av besøksgrunnlaget for museer og kulturattraksjoner, og økt interesse for kultur trekkes fram i verdiskapingsdebattene.
Men hva slags kultur- og museumsopplevelser vil framtidens publikum ha? Hva er trendene innen attraksjonsutvikling i denne sektoren? Hva betyr dette for nye prosjekter som skal realiseres i årene som kommer? På denne fagdagen/workshopen vil diskutere dette temaet basert på presentasjoner fra inviterte innledere.
Vi har bedt Mads Arlien-Søborg, som er utdannet kulturformidler, åpne dagen og gi sitt syn på temaet i forlengelsen av foredraget han holder på konferansen dagen før om framtidens opplevelsesturisme.
Programvert: Kirsti Mathiesen Hjemdahl, Agderforskning
Innledere:
- Om framtidens kulturattraksjoner
Mads Arlien-Søborg , We Made It - Norsk Luftfartsmuseum – investerer 35 mill. for å nå et internasjonalt publikum
Hanne Jakhelln, Norsk Luftfartsmuseum - Et unikt digitalt formidlingskonsept for barn
Linda Skipnes Strand, Baahdy & Birdy AS - En historie verdt 100 millioner. Om å skape en attraksjon av en gammel båt
Erika Søfting, Nordlandsmuseet - Museum Nord – nye store satsninger gir nytenking på mange plan
Peter Gulbrandsen, prosjektleder SKREI
Tid:
Torsdag 3. november kl. 09.00 – 13.00 (Lunsj kl. 13.00-14.00). Buss fra havneterminalen bak Thon Hotel Lofoten kl. 08.30.
Sted: Nyvågar Rorbuhotell, Kabelvåg.
Pris: Kr. 545,- inkl. lunsj, kaffepauser og buss til/fra Nyvågar
Dialog, paneldebatt og ordet fritt