Bli med inn i det nye reiselivet!

Reiselivet er i rask og radikal endring. De tradisjonelle strukturene utfordres og vi må finne nye og smartere måter å jobbe sammen på. Er du klar for å ta farvel med gamle metoder og inngrodde vaner?

13.09.201714:45 Janne Auby

Velkommen til et seminar i regi av NordNorsk Reiseliv der vi ønsker å diskutere hva dette skiftet innebærer for deg. Hvilke konkrete løsninger har vi for å møte endringene og forsterke vårt konkurransefortrinn i framtiden? Bli med inn i debatten.

Forandringer gjør vondt og er deilige på samme tid. NordNorsk Reiseliv har en pågående strategisk endringsprosess. Vi vil gjerne dele vår historie og våre erfaringer med alle kollegaer i norsk reiseliv som måtte være interessert i å høre. Vi presenterer konkrete erfaringer fra vårt arbeid med å utvikle opplevelseskonsepter i samarbeid med bedrifter og destinasjonsselskaper.

Her er noen av temaene som står på dagsordenen:

  • Kundeinnsikt er grunnmuren i det nye reiselivet!
  • Fra geografi til kundebehov! Kunden som nytt omdreiningspunkt for organisering og samarbeid
  • Fra tradisjonell segmentering (alder, kjønn, nasjonalitet), til nisjer og personas basert på kundens motivasjon
  • Fra tradisjonell markedsføring og kampanjer, til kommunikasjon og «always-on»
  • Fra marketing til management! Nye oppgaver for fellesapparatet
  • Fra planer til prinsipper! Vi presenterer vårt nye strategiske kompass for landsdelen

 

Tidspunkt: Tirsdag 31.10 kl. 09.00-12.00
Sted: Thon Hotel Lofoten, Anna Kaarbø salen 10. etasje
Pris: kr 350,- inkl. kaffepauser

Sluttrapport for pilotprosjekt 2016

To figurer ved tavler som snakker om hva kunden egentlig, click to open in lightbox